არ მოტყუვდეთ! რა უნდა ეწეროს ნამდვილ ყველს შეფუთვაზე

ყველი ჯიგემ­რი­ე­ლი და ნოყი­ე­რი პრო­დუქ­ტია, რო­მელ­საც მდი­და­რი ის­ტო­რია აქვს და მთელ მსოფ­ლი­ო­შია პო­პუ­ლა­რუ­ლი. ყვე­ლის შექ­მნის ის­ტო­რია ათა­სო­ბით წელს ით­ვლის. მთე­ლი ამ ხნის გან­მავ­ლო­ბა­ში, ის მრა­ვა­ლი კულ­ტუ­რი­სა და სამ­ზა­რე­უ­ლოს გა­ნუ­ყო­ფე­ლი ნა­წი­ლი გახ­და.

სა­ქარ­თვე­ლო­ში ყვე­ლი გან­სა­კუთ­რე­ბულ როლს თა­მა­შობს. ქარ­თუ­ლი სამ­ზა­რე­უ­ლო­ში, ყვე­ლი არა მხო­ლოდ საკ­ვე­ბი, არა­მედ ცხოვ­რე­ბის გა­ნუ­ყო­ფე­ლი ნა­წი­ლია, ქარ­თუ­ლი სუფ­რის სა­ვალ­დე­ბუ­ლო ატ­რი­ბუ­ტი.

სა­ქარ­თვე­ლო­ში ყვე­ლის დამ­ზა­დე­ბა მხო­ლოდ ხე­ლო­ბა კი არა, წმინ­და მნიშ­ვნე­ლო­ბით აღ­სავ­სე რი­ტუ­ა­ლია. ტრა­დი­ცი­უ­ლად, ამ პრო­ცესს, რო­მე­ლიც გან­სა­კუთ­რე­ბულ სი­ზუს­ტეს მო­ი­თხოვს, ქა­ლე­ბი ახორ­ცი­ე­ლებ­დნენ. ყვე­ლის ამოყ­ვა­ნის ხე­ლოვ­ნე­ბა, რო­მე­ლიც რძეს არო­მა­ტულ პრო­დუქ­ტად აქ­ცევს, ნამ­დვილ ოს­ტა­ტო­ბას მო­ი­თხოვს. რძის მოწ­ვე­ლამ­დე, ძრო­ხებს გულ­დას­მით უვ­ლი­ან, რად­გან რძის ხა­რის­ხი პირ­და­პირ გავ­ლე­ნას ახ­დენს მო­მა­ვა­ლი ყვე­ლის გე­მო­ზე. იმ შემ­თხვე­ვა­ში კი, თუ ყვე­ლის ამოყ­ვა­ნა სა­წარ­მო­ში ხდე­ბა, ყვე­ლის სა­წარ­მო უნაკ­ლოდ სუფ­თა და სტე­რი­ლუ­რი უნდა იყოს, რად­გან სწო­რედ აქ იბა­დე­ბა ქარ­თუ­ლი სას­წა­უ­ლი – არო­მა­ტუ­ლი, გემ­რი­ე­ლი და ნოყი­ე­რი ყვე­ლი.

ქარ­თუ­ლი ყვე­ლის რამ­დე­ნი­მე ასე­უ­ლი სა­ხე­ო­ბა არ­სე­ბობს, თუმ­ცა, მათ­გან გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი პო­პუ­ლა­რუ­ლო­ბით ძი­რი­თა­დად სულ­გუ­ნი, იმე­რუ­ლი და ქარ­ხნუ­ლი ყვე­ლი სარ­გებ­ლობს.

რო­გორ უნდა ამო­ვიც­ნოთ ყვე­ლი ნამ­დვი­ლია თუ არა და არ შე­ვი­ძი­ნოთ შემ­თხვე­ვით, რძის ფხვნი­ლის­გან დამ­ზა­დე­ბუ­ლი პრო­დუქ­ტი. აქ, სა­უ­ბა­რია ორ­გა­ნი­ზე­ბუ­ლი, ქარ­ხნუ­ლი წარ­მო­ე­ბის წე­სით დამ­ზა­დე­ბულ პრო­დუქ­ცი­ა­ზე, რო­მე­ლიც ეტი­კე­ტი­რე­ბის დად­გე­ნილ წე­სებს ექ­ვემ­დე­ბა­რე­ბა.

აუ­ცი­ლებ­ლად უნდა წა­ი­კი­თხოთ პრო­დუქ­ტის შე­მად­გენ­ლო­ბა ეტი­კეტ­ზე. თუ პრო­დუქ­ტი დამ­ზა­დე­ბუ­ლია ნედ­ლი რძის­გან, მხო­ლოდ მაგ შემ­თხვე­ვა­ში აქვს მწარ­მო­ე­ბელს უფ­ლე­ბა, ეტი­კეტ­ზე, აღ­წე­რა­ში და­წე­როს სი­ტყვა „ყვე­ლი“. მა­ში­ნაც კი, თუ პრო­დუქტს სპე­ცი­ა­ლუ­რი სა­ხე­ლი აქვს მი­ნი­ჭე­ბუ­ლი, მა­გა­ლი­თად „იმე­რუ­ლი“, „ქარ­ხნის“ და ა.შ. გარ­კვე­ვით უნდა ეწე­როს შე­მად­გენ­ლო­ბა­ში, რომ ის არის ყვე­ლი.

თუ პრო­დუქტს არ აწე­რია „ყვე­ლი“, ეს ნიშ­ნავს, რომ საქ­მე გვაქვს ყველ­თან ასო­ცი­რე­ბულ რა­ი­მე სა­ხე­ო­ბას­თან. გა­მო­ნაკ­ლი­სია სულ­გუ­ნი, სა­დაც მწარ­მო­ე­ბელს შე­უძ­ლია არ­ჩე­ვა­ნი გა­ა­კე­თოს, კერ­ძოდ და­ა­წე­როს თუ არა. და­საშ­ვე­ბია პრო­დუქ­ტის პირ­და­პირ სულ­გუ­ნის სა­ხე­ლით წარ­დგე­ნა, რად­გან თა­ვად სულ­გუ­ნის სა­ხელ­ში მო­ი­აზ­რე­ბა, რომ პრო­დუქ­ტი დამ­ზა­დე­ბუ­ლია ნედ­ლი რძის­გან. და­უშ­ვე­ბე­ლია სულ­გუ­ნის აღ­დგე­ნი­ლი რძის­გან დამ­ზა­დე­ბა. სა­გე­მოვ­ნო თვი­სე­ბე­ბით სულ­გუნს ნედ­ლი რძი­სა და ნა­ღე­ბის მა­დის აღ­მძვრე­ლი სურ­ნე­ლი უნდა დაჰ­ყვე­ბო­დეს, ხოლო შე­ბო­ლილ სულ­გუნს და­მა­ხი­ა­სი­ა­თე­ბე­ლი ბო­ლის სუნი.

სულ­გუნს მი­ნი­ჭე­ბუ­ლი აქვს „და­ცუ­ლი გე­ოგ­რა­ფი­უ­ლი აღ­ნიშ­ვნა“ და მისი ამ სტა­ტუ­სით დაც­ვა, ძი­რი­თა­დად ეფუძ­ნე­ბა მისი, რო­გორც ქარ­თუ­ლი წარ­მო­შო­ბის პრო­დუქ­ტის რე­პუ­ტა­ცი­ას.

ქარ­თულ ბა­ზარ­ზე ყვე­ლის ძა­ლი­ან დიდი არ­ჩე­ვა­ნია წარ­მოდ­გე­ნი­ლი. აღა­რა­ვინ და­ვობს იმა­ზე, რომ უსაფრ­თხო­ე­ბის თვალ­საზ­რი­სით, სა­წარ­მო­ში, სრუ­ლი წე­სე­ბის დაც­ვით დამ­ზა­დე­ბუ­ლი ყვე­ლი ჯან­მრთე­ლო­ბის­თვის გა­ცი­ლე­ბით უსაფრ­თხოა, ვიდ­რე ხე­ლით ამოყ­ვა­ნი­ლი და ქუ­ჩა­ში ან ბა­ზარ­ში შე­ძე­ნი­ლი. თუმ­ცა, და­ზუს­ტე­ბით ვერც იმას ვი­ტყვით, რომ ყვე­ლა სა­წარ­მო­ში დამ­ზა­დე­ბუ­ლი ყვე­ლი აკ­მა­ყო­ფი­ლებს ხა­რის­ხის სტან­დარ­ტებს, რად­გან ქარ­თულ ბა­ზარ­ზე ბევ­რი ყველ­თან მიმსგავ­სე­ბუ­ლი პრო­დუქ­ტია, რო­მელ­საც ნამ­დვილ ყველ­თან ვი­ზუ­ა­ლუ­რი მსგავ­სე­ბის გარ­და, სა­ერ­თო არა­ფე­რი აქვს. ყვე­ლის ხა­რის­ხის კონ­ტრო­ლი უნდა ხორ­ცი­ელ­დე­ბო­დეს მწარ­მო­ებ­ლის მიერ. უმ­ნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნე­სია, პრო­ცე­სე­ბი ავ­ტო­მა­ტი­ზე­ბუ­ლი იყოს, მუ­შა­ხე­ლის ჩარ­თუ­ლო­ბა მი­ნი­მუ­მამ­დე დაყ­ვა­ნი­ლი.

დაყ­ვა­ნი­ლი.

სა­წარ­მო­ში, აუ­ცი­ლე­ბე­ლია მო­წო­დე­ბუ­ლი რძის ლა­ბო­რა­ტო­რი­უ­ლი კონ­ტრო­ლი, რაც სა­ბო­ლოო პრო­დუქ­ტის ხა­რის­ხის გა­რან­ტი­აა და პრო­დუქ­ტი რის­კე­ბის­გან სრუ­ლად და­ცუ­ლი იქ­ნე­ბა.